Používáme soubory cookies k pravidelnému zlepšování výkonu a použitelnosti webu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním všech cookies.Zobrazit více

Kdo je interim manažer aneb pronajměte si léta zkušeností

Fenomén interim manažerů neboli dočasných manažerů proniká i k nám do Česka. Stále více firem má o tyto odborníky zájem. Není se čemu divit. Jsou zkušení, přichází s novými nápady a vidí to, co dlouholetí zaměstnanci nevidí. Pomůžou v dlouhodobých projektech a vyřeší i mimořádné situace. Kdy se na ně obrátit a na co si dát pozor?

Zkušenosti z něj dělají mistra

Náhlý výpadek důležitého pracovníka. Chybné vyhodnocení vedoucích pracovníků nebo zdánlivě neřešitelné problémy. Najednou se všechno sype jako domeček z karet. Tohle všechno spadá do kompetencí interim manažerů, kteří si s tím poradí. Mají jasný cíl. Přijdou, splní konkrétní zadání a zase odejdou. Někdy ve firmě setrvají rok, jindy se neohřejí déle než měsíc. Záleží na situaci, kterou právě jako firma řešíte.

Pomáhají společnostem přežít. Řídí změny i důležité projekty, vyrovnají nedostatek odborných kapacit a mají přehled o tom, co se děje na trhu. Jsou rychlí, zkušení a objektivní. Objeví zásadní problém, který je často úplně jinde, než si myslíte.

Postará se o to, aby to zase fungovalo

Představte si, že vám ubývá zakázek. Nestíháte a přitom se nic zásadního nezměnilo. Výroba je stejná, zaměstnanci jsou stejní. Do takové firmy jsme jednoho našeho interim manažera poslali. Vedení si původně myslelo, že problém je v kolektivu. Nejspíš někdo neklade důraz na svou práci. Náš interim manažer objevil, že problém představuje nevhodně zvolený proces výroby. Prodlužuje rychlost odbavení, a tak je potřeba jeho optimalizace, důkladné proškolení zaměstnanců a vzájemná komunikace mezi odděleními.

Zachraňuje, ale i rozvíjí

Dříve majitelé firem řešili krizové stavy vlastními silami. Dnes je to jiné. Při své záchraně preferují pomoc externích odborníků, kteří identifikují příčiny problému, určí priority, připraví projekt a pustí se do realizace plánů. Není to ovšem tak jednoduché. Na situace musí reagovat téměř okamžitě. Ani jediná chybička jim neunikne. Musí být pořád v pozoru. Profesionální přístup najatého interim manažera je zárukou toho, že nedostatky vyplynou na povrch.

Odborníků, kteří mají se záchranou firem zkušenosti, není mnoho. V České republice se jedná o něco poměrně nového a často lidé ani netuší, kdo to ten interim manažer vlastně je a co je náplní jeho práce. Shánění takového externího zaměstnance může být docela oříšek. 

Naštěstí existují společnosti, které se této oblasti věnují. Jako třeba my. V AJKA - Solution s.r.o. se zaměřujeme nejen na krizového řízení, ale i další typy interim managementu. Budujeme silnou databázi pracovníků, kteří jako interim manažeři pracují. Před zahájením spolupráce si ověříme jejich zkušenosti a to, že se skutečně jedná o zodpovědné lidi. Neposíláme do firem nikoho, za koho bychom nedali ruku do ohně. 

Ať už se ztrácíte v operativě, potřebuje rychlou náhradu na určitou dobu nebo přestáváte mít kontrolu nad svou firmou, je interim manažer ideální volbou. Naše pracovníky posíláme do malých firem i velkých korporátů. Jednoduše řečeno: Kde je potřeba pomoct, tam je místo pro interim manažera.